Vi har en ny hemsida. Det innebär att du som är vår hyresgäst och du som är registrerad i vår bostadskö måste göra vissa saker för att hämta upp dina ködagar från det gamla systemet. Det är med andra ord mycket viktigt för dig att du gör rätt. Vårt nya system för Mina sidor måste kunna hitta ditt användarkonto och tillbaka till de ködagar du hade innan vi gjorde förändringen.
Du som hyresgäst behöver klicka på Mina sidor och sedan välja om du vill logga in med BankID eller inte.
Är du hyresgäst och vill logga in med BankID? Det går bra!
Är du hyresgäst men inte har BankID? Det går också bra!
1. Klicka på knappen “Klicka här om du står i bostadskön, är hyresgäst men inte vill logga in med BankID eller om du vill registrera dig i bostadskön för första gången.”
2. Välj ”Jag är inte hyresgäst” och tryck "Fortsätt".
3. Skriv in ditt personnummer och tryck "Registrera dig".
4. Fyll i kontaktinformationen och tryck "Nästa".
5. Tryck "Nästa".
6. Dubbelkolla att allt som står i sammanställningen på sista sidan är rätt. Tryck därefter på ”Slutför”. Nu är allting klart och du ska kunna se dina ködagar igen!
Om du hade ködagar sedan tidigare registrerade på ditt personnummer kommer de att följa med till den användare du skapar nu. Är det första gången du ställer dig i kö hos oss börjar du samla ködagar från den dag du registrerat dig.
Allt fungerar precis som vanligt när du har följt alla steg vi beskrivit och loggat in den första gången. Det räcker nu att du loggar in en gång om året för att behålla dina ködagar. Vi rekommenderar dig att vara aktiv på Mina sidor och uppdatera dina kontaktuppgifter varje gång du loggar in.
När du genomfört första inloggningen kommer du att kunna logga in som vanligt. Det sker antingen med BankID eller med lösenord på Mina sidor.
Har du frågor eller behöver hjälp med att logga in första gången och uppdatera dina ködagar är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på telefonnummer 0498 – 20 39 00 eller via info@gotlandshem.se.
Vi förstår att det uppstår många frågor nu. Det är många som kontaktar oss och vi uppskattar om du kan ha överseende med lite längre återkopplingstid för dina frågor. Vi arbetar så hårt och fort vi kan för att hjälpa alla.
Låt oss veta om du tyckte att denna information hjälpte dig. Din återkoppling är till stor hjälp för oss i vårt kontunerliga förbättringsarbete.
Varje månad betalar du hyra för nästkommande månad för din bostad. Hyresavin skickas inte till dig, den finns att läsa på Mina sidor i mitten på månaden och betalas sista vardagen i samma månad.
Vi vill att du ska trivas hos oss. Om du upptäcker ett fel hemma är du alltid välkommen att kontakta oss.