Vi vill att du ska trivas hos oss. Om du upptäcker ett fel hemma är du alltid välkommen att kontakta oss.
Om felet inte är akut är det enklast att felanmäla via Mina sidor. Det här är en funktion på hemsidan där du kan felanmäla din bostad och andra objekt som du kanske hy av oss. Du kan även anmäla allmänna utrymmen som tvättstuga, sophus och trapphus. Du kan sedan följa statusen på din felanmälan fram till att felet är åtgärdat.
Fel som kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten ska alltid anmälas på telefonnummer 0498 – 20 39 00. På det numret kan du anmäla fel oavsett tid på dygnet.
Låt oss veta om du tyckte att denna information hjälpte dig. Din återkoppling är till stor hjälp för oss i vårt kontunerliga förbättringsarbete.
Du kan enkelt göra en felanmälan direkt på Mina sidor.
Din bostad har ett 9-siffrigt objektsnummer hos GotlandsHem, detta hittar du på ditt hyresavtal. Skatteverkets 4-siffriga lägenhetsnummer hittar du både på ditt hyresavtal samt på en gul skylt i överkant av din ytterdörr. Bostäder med egen ingång har inget lägenhetsnummer.
När vi ska utföra arbeten hemma hos dig behöver vi komma in. För att du inte ska behöva vänta hemma på oss finns ofta en tub installerad i ytterdörren där du kan lägga din servicenyckel. Om du inte är hemma och vet att vi ska komma, lägg nyckeln i tuben, så kan vi komma in. Vi lämnar ett visitkort när vi varit på plats så vet du att vi besökt dig.
Vi har en ny hemsida. Det innebär att du som är vår hyresgäst och du som är registrerad i vår bostadskö måste göra vissa saker för att hämta upp dina ködagar från det gamla systemet. Det är med andra ord mycket viktigt för dig att du gör rätt. Vårt nya system för Mina sidor måste kunna hitta ditt användarkonto och tillbaka till de ködagar du hade innan vi gjorde förändringen.
Varje månad betalar du hyra för nästkommande månad för din bostad. Hyresavin skickas inte till dig, den finns att läsa på Mina sidor i mitten på månaden och betalas sista vardagen i samma månad.